שמירה על עור פנים רענן - כל הסודות שלא גילו לכם

הפנים שלנו הם השער שלנו לעולם, הן משקפות את הלכי הנפש שלנו הן לעצמנו והן לאחרים במפגשים חברתיים. שמירה על עור פנים בריא ורענן היא משימה פשוטה, כל עוד נקפיד על מספר כללים בסיסיים בתוך שגרת חיינו.

חשוב לזכור כי עור הפנים חשוף לפגעי הזמן ומזג האוויר, כולנו מעוניינים להישאר צעירים לנצח, אך העור משקף את גילנו, לכן חשוב להקפיד על שגרת טיפול לעוד הפנים, וכמובן תמיד אפשר לעבור טיפולים אסתטיים וטיפולי קמטים.

ניקו את הפנים מידי יום

עור הפנים שלנו חשוף להשפעות סביבתיות, הוא סופג את זיהום האוויר וחלקיקי הלכלוך שסביבנו. בנוסף, שאריות איפור עשויות להישאר על העור גם לאחר ניקוי. לכן, הבסיס של טיפול פנים בבית הוא ניקוי כל ערב של הפנים במים פושרים ובסבון פנים איכותי על בסיס ג'ל או באמצעות חלב פנים, המתאים לסוג העור שלך. חשוב לנקות את הפנים כחצי דקה לפחות כדי להבטיח ניקוי יסודי ולהסיר לכלוכים ושאריות איפור. 

שימוש בקרם לחות והגנה מהשמש באופן יומיומי

קרם לחות הוא מוצר טיפוח בסיסי, העוזר לעור נגד השפעות הגיל. מומלץ למרוח קרם המותאם לעור שלכם, לפחות פעמיים ביום ולפני כל יציאה מהבית, גם בעונה הקרה. בנוסף יש לציין כי קרני השמש גורמות לנזקים שונים לעור, בניהם גם איבוד הקולגן ואיבוד האלסטיות הטבעית של העור. לכן חשוב למרוח קרם הגנה באופן יומיומי, כדי לשמור על מראה פנים צעיר. אפשר להשתמש בקרם לחות המכיל מקדם הגנה, העונה על שני הצרכים ביחד.
בנוסף, האגודה למלמחה בסרטן מדגישה שחשוב לזכור שיש למרוח קרם להגנה מפני השמש כדי להגן על גופנו.

שינה מספקת שומרת על העור

מחקרים מראים כי שינה של כשמונה שעות ביום משפיעה באופן חיובי על מצב הרוח והריכוז, מפחיתה סיכון לבעיות לב ושומרת על מראה עור צעיר יותר. כדאי לדעת כי בזמן השינה הגוף מפריש הורמוני גדילה המעודדים את התחדשות התאים, וכך נשמר מראה הפנים רענן ונהנים גם מעור גמיש, חלק ובריא. 

אימון גופני בתוך שגרת היום

אימון גופני יום יומי (או לפחות 2-3 פעמים בשבוע) תורם לבניית העצמות והשרירים המתדלדלים עם הגיל, מעלה את הכושר הגופני ומפחית בעיות לב. בנוסף בזמן האימון הדם זורם היטב ומסייע לגוף ולמערכותיו לחדש את התאים ולחזק את הגוף. פעילות ספורטיבית מחזקת את המערכת החיסונית, מונעת מחלות, משפרת דימוי עצמי ונחוצה גם לשמירה על עור פנים רענן ובריא.

הפגת לחצים 

לחץ גורם לבעיות רבות ועשוי לבוא לידי ביטוי במחלות, בבעיות רפואיות ונפשיות ועוד. כמו כן, סטרס גורם גם להזדקנות מוקדמת של עור הפנים. הלחץ עושה זאת על ידי שינויים הורמונליים. שינויים אלה יוצרים גירוי של בלוטות השומן בעור, וגורמים ליצירה של שומן עודף, המעלה את הסיכון לפצעונים ואקנה. כדי להפחית לחצים ניתן לעשות מדיטציה, יוגה, נשימות עמוקות או לצאת להליכה בחוץ.

שתיית מים מרובה

שתייה של בין שמונה לעשר כוסות מים ביום תורמת לבריאות באופן כללי, ושומרת באופן ספציפי על עור הפנים. שתייה מרובה מונעת יובש של העור והופעת סימני הגיל עליו. אפשר לשלב גם תה ירוק, מיצים סחוטים וטבעיים מפירות ו/או ירקות (לא ממותקים).

הקפדה על תזונה נכונה

תזונה מאוזנת ונכונה משפיעה באופן ישיר על מראה הפנים בפרט ובריאות הגוף בכלל. בהקשר של שמירה על עור פנים רענן כדאי להקפיד על מספר כללים:

  • אכילה של חמישה סוגי ירקות ופירות מידי יום, בכדי לקבל את הברזל, הויטמינים והמינרלים להם הגוף זקוק.
  • אכילה של שלושה סוגי דגנים מלאים. אלה מספקים לגוף את הפחמימות המלאות והחלבונים הנחוצים לו.
  • צריכה של שומנים בריאים, כמו שמן זית, שומן דגים, המספקים חומרים כמו אומגה 3, הידוע בהשפעתו המיטיבה על העור.
  • צמצום הצריכה של ממתקים וסוכר פשוט המשפיעים על העור לרעה. ניתן להשתמש בתחליפים טבעיים כמו סילאן, דבש או מייפל.

הפסקת עישון 

בסיגריות יש רעלנים רבים, המשפיעים לרעה באופן ישיר על הגוף בכלל ומראה עור הפנים בפרט. העישון מקטין את כמות החמצן בדם, המספק חומרים מזינים לעור, וגורם לאיבוד קולגן בעור. אם אתם רוצים לשמור על עור הפנים הפסיקו לעשן וכדאי לצמצם גם את צריכת האלכוהול.

מעבר לפעולות הפשוטות והבסיסיות ניתן לעבור טיפולי קוסמטיקה ואסתטיקה, למשל מתיחת פנים ללא ניתוח, המחדשת ומצעירה את עור הפנים בטיפול פשוט, וטיפולים נוספים כמו פילינג עמוק וכדומה.


אולי יעניין אותך גם?