הקשר בין טיפוח לדימוי עצמי

אם טיפוח העור שלך הוא לא משהו שאתה מקדיש לו זמן, הגיע הזמן להאיר את עיניך. אתה לא צריך לעשות הרבה כדי לתקן, להגן ואפילו לפנק את עור הפנים והגוף. אל תשכח שקצת ברק חיצוני עוזר לטפח גם את הברק הפנימי.

אף אחד מאתנו לא נשאר אדיש כשהוא מתבונן על עצמו במראה. בעידן הרשתות החברתיות אנחנו מופגזים במאות תמונות המציגות גברים חתיכים. אולי אתה אובססיבי בניסיון להשיג את סטנדרט היופי שמיצגים דוגמנים אלה, ואולי אתה מזלזל בהם ופוטר אותם כמזויפים ושטחיים. אולי אתה חושב שהדרך הטובה ביותר לקבל את עצמך היא להגיד ׳לא איכפת לי איך אני נראה׳, המראה שלי לא משפיע על הנפש שלי.

לא משנה מהי תחושתך כרגע. ברגע שתתחיל להקדיש זמן למראה שלך, על ידי ספורט, טיפול פנים וטיפוח הגוף, תגלה די מהר שפעולות אלה משפיעות לטובה גם על הביטחון העצמי שלך.

שינוי הפנימיות או שינוי החיצוניות? 

דימוי גוף והערכה עצמית מתחילים במחשבות שלנו לא בראי. ומחשבות אלה יכולות לשנות את הדרך בה אנחנו מבינים את הערך ואת השווי שלך בעולם. דימוי גוף בריא והערכה עצמית חיובית הם חלק גדול מהרווחה הנפשית שלך.

יחד עם זאת, ויעידו על כך גברים רבים שעברו ניתוח קוסמטי,  כירורג פלסטי יכול לעצב לך אף יפהפה, והשינוי הפיזי הדרמטי ישפיע מיד גם על הנפש שלך ויזניק את הביטחון שלך קדימה.

מהו דימוי גוף בריא?

דימוי גוף בריא הוא יותר מאשר לסבול את איך שאתה נראה או ״לא לחבב״ את עצמך. דימוי גוף בריא אומר שאתה באמת מקבל את האופן שבו אתה נראה עכשיו, ולא מנסה לשנות את הגוף שלך כדי שיתאים למה שאתה חושב שהוא צריך להיראות.

המשמעות היא שאתה יכול לזהות את החוזקות האינדיבידואליות שלך שגורמות לך להרגיש טוב עם עצמך מעבר למשקל, לצורה או למראה שלך. ובו בזמן אין לך בעיה להתנגד ללחץ להתאים למיתוס של ׳הגוף המושלם׳ שאתה רואה בתקשורת המקוונת ובמודעות פרסום ענקיות הפרוסות ברחבי העיר.

דימוי הגוף שלך בריא כאשר אתה דואג לשמור על גוף בריא ומטופח, עושה מדי פעם פילינג לפנים כדי לשמור על עור רענן, אבל לא נכנס לאובססיות ולחלומות שנוגדים את הגנטיקה שלך. די בכך שאתה מתחזק את הגוף והפנים שקיבלת, בדרך הטובה והבריאה ביותר, כדי להרגיש שקט נפשי ועוצמה פנימית. ׳יותר מזה אנחנו לא צריכים׳, כדברי השיר.

מהי הערכה עצמית?

הערכה עצמית היא, איך אתה מעריך את עצמך ואיך אתה מכבד את עצמך כאדם – זוהי הדעה הפנימית שיש לך על עצמך. הערכה עצמית משפיעה על האופן שבו אתה מטפל בעצמך מבחינה רגשית, פיזית ורוחנית. הערכה עצמית היא כל העצמי שלך, לא רק הגוף או הפנים שלך.

כאשר יש לך הערכה עצמית טובה, אתה יכול להעריך ולחגוג את נקודות החוזק שלך ואת היכולות שלך ואתה לא ׳מוריד׳ את עצמך כשאתה טועה; אתה ממשיך להרגיש שאתה מספיק טוב, גם כשאתה מתמודד עם מצבים קשים.

מדוע יש חשיבות לדימוי הגוף ולהערכה העצמית?

דימוי גוף והערכה עצמית משפיעים ישירות זה על זה ומשפיעים על הרגשות, המחשבות וההתנהגות שלך. אם אתה לא אוהב את הגוף שלך, או חלק ממנו, קשה לך להרגיש טוב עם כל העצמי שלך. וההיפך, אם אתה לא מעריך את עצמך, קשה לך להבחין בדברים הטובים שבגוף או בפנים שלך, ולתת להם את הכבוד הראוי.

כיצד אוכל לפתח דימוי גוף בריא יותר?

  • התייחס לגוף שלך בכבוד
  • הקפד על ארוחות מאוזנות, פעילות גופנית וטיפוח הגוף והפנים. כל אלה יגרמו לך להרגיש טוב וחזק.
  • כאשר אתה שופט אדם בגלל משקל או צורה, חכה שנייה ושאל את עצמך אם תוכל למצוא בו איכויות אחרות.
  • היה מודע לדרך שבה אתה מדבר על הגוף שלך עם בני משפחה וחברים. האם אתה מחפש לעתים קרובות אישור או מחמאות מאחרים רק כדי שתוכל להרגיש טוב עם עצמך? האם אתה מרבה להתמקד בהופעה הפיזית שלך ושל אחרים? תשובות חיוביות מעידות על הערכה עצמית לא מספיק איתנה.

זכור! כל אחד מהאנשים שאתה פוגש מתמודד עם דימוי הגוף שלו מדי פעם בפעם. כאשר תדבר עם חברים קרובים, אתה עשוי לגלות שיש כאלה שמעריכים מאוד תכונה שמאפיינת אותך והיו רוצים להיות כמוך.

אולי יעניין אתכם גם?